Wniosek o utworzenie konta w serwisie IOK - pobierz
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY
„INTERNETOWA OBSŁUGA KONTRAHENTA”
ZBM-Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Bytomiu
§1
Postanowienia ogólne
Regulamin określa zasady korzystania z platformy Internetowej Obsługi Kontrahenta, („IOK”), a w szczególności: zakładania, udostępniania i wykorzystywania indywidualnego konta użytkownika, wystawiania i przesyłania dokumentów płatności w formie elektronicznej oraz otrzymywania powiadomień wysyłanych przez Zintegrowany System Informatyczny działający w ZBM-Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Bytomiu, który jest jednocześnie Administratorem systemu.
- Podstawa prawna opracowania Regulaminu;
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r.poz.344),
- Ustawa z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz.106).
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Administrator/Spółka – ZBM-Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Bytomiu, ul. Kolejowa 2A, 41-902 Bytom, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000285725, NIP 626-287-34-36, REGON 240681155, o kapitale zakładowym 51 474 000,00 zł, nazywany również ZBM-TBS,
- Serwis „IOK” - moduł Internetowej Obsługi Kontrahenta,
- Użytkownik - osoba fizyczna lub prawna będąca właścicielem, najemcą bądź dzierżawcą lokalu mieszkalnego/ użytkowego znajdującego się w zasobach zarządzanych przez ZBM-Towarzystwo Budownictwa Społecznego, która posiada konto w module IOK (indywidualny login i hasło)
- Każdy Użytkownik przed wypełnieniem wniosku o nadanie loginu i hasła, zobowiązany jest do zapoznania się z powyższym Regulaminem.
§2
Zasady działania i korzystania z Internetowej Obsługi Kontrahenta
- Korzystanie z serwisu IOK jest bezpłatne i przysługuje wszystkim Użytkownikom, którzy otrzymali login i hasło do platformy „IOK”.
- Dostęp do serwisu IOK - udzielany przez całą dobę, również poza godzinami pracy Spółki pod adresem www.zbm-tbs.pl i jest możliwy przez przeglądarkę internetową w ostatniej stabilnej wersji udostępnionej przez producenta danego oprogramowania.
- Dostęp do usług IOK jest możliwy, o ile nie ma innych, istotnych przeszkód uniemożliwiających świadczenie usługi danym kanałem, w tym braku tych danych. W przypadku braku możliwości dostępu do danych zawartych w IOK, informacje można uzyskać telefonicznie lub osobiście w siedzibie Spółki.
- Informacje uzyskane przez Użytkownika za pośrednictwem IOK nie mogą stanowić wyłącznej podstawy roszczeń wobec Spółki.
- Administrator oświadcza, że posiada uprawnienia do udostępniania użytkownikom możliwości korzystania z systemu BlueCash, umożliwiającego realizację zobowiązań finansowych wobec Spółki ZBM-TBS w Bytomiu oraz wspólnot mieszkaniowych, poprzez przekierowanie na stronę operatora systemu BlueCash.
- Podmiotem świadczącym usługę realizacji zobowiązań finansowych Administratora jest Blue Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawskich 6, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000320590 – na podstawie odrębnie zawartej przez Administratora umowy o świadczenie tej usługi – na zasadach określonych przez Blue Media S.A. Wyżej opisana usługa jest płatna według cennika przedstawionego przez Blue Media S.A.
- Użytkownik w ramach portalu Internetowej Obsługi Kontrahenta ma dostęp do swoich danych poprzez następujące zakładki:
- Finanse;
- Lokale;
- Liczniki;
- Ogłoszenia;
- Awarie i remonty;
- Wspólnota mieszkaniowa (o ile dotyczy).
§3
Uzyskanie dostępu do Internetowej Obsługi Kontrahenta
- Warunkiem udzielenia dostępu do serwisu IOK jest dostarczenie poprawnie wypełnionego wniosku o utworzenie konta przez posiadacza tytułu prawnego do lokalu, poprzez:
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej www.zbm-tbs.pl/oferta/iok/rejestracja.html zawierającego:
-
- Imię i nazwisko
- Adres, którego dotyczy wniosek
- Adresu e-mail.
-
- Wypełnienie Wniosku o utworzenie konta w serwisie IOK zawierającego:
-
- Imię i nazwisko
- Adres lokalu którego dotyczy wniosek
- Adresu e-mail
- Dobrowolnie podanego kontaktowego numeru komórkowego
- Sposób przekazania loginy i hasła
- Odręczny podpis
- Informację o przetwarzaniu danych osobowych.
-
- Wniosek o utworzenie konta w serwisie oraz klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych dla Użytkowników IOK muszą zostać dostarczone do siedziby Spółki:
-
- Osobiście, w siedzibie przy ul. Kolejowej 2A, w Biurze Obsługi Klienta lub Administracjach: Nr 1, Nr 2.
- Pocztą tradycyjną na adres siedziby.
- Pocztą elektroniczną – e-mail, na adres iok@zbm-tbs.pl pod warunkiem załączenia skanu lub zdjęcia wniosku oraz klauzuli w jakości umożliwiającej jednoznaczne i czytelne zidentyfikowanie treści i podpisu wnioskującego.
-
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej www.zbm-tbs.pl/oferta/iok/rejestracja.html zawierającego:
- Wzór wniosku jest dostępny w siedzibie Spółki oraz na stronie internetowej zbm-tbs.pl/oferta/iok/rejestracja.html
- Korzystanie z serwisu IOK można rozpocząć po odbiorze dokumentu zawierającego identyfikator i hasło użytkownika. O możliwości odebrania danych do konta w serwisie IOK kontrahent zostanie poinformowany drogą elektroniczną na wskazany we wniosku adres e-mail w ciągu 14 dni roboczych od momentu złożenia wniosku.
- Dane do konta w Serwisie IOK (identyfikator i hasło) można uzyskać w zależności od wyboru sposobu zgłoszenia:
- Rejestracja poprzez formularz na stronie internetowej – wyłącznie odbiór osobisty w budynku Dyrekcji przy ul. Kolejowej 2A w Bytomiu w Dziale Organizacyjnym i Kadr ( Biuro Obsługi Klienta ) - pokój 003 (niski parter obok kas) za okazaniem dowodu tożsamości.
- Wniosek o utworzenie konta w serwisie IOK:
- odbiór osobisty w budynku Dyrekcji przy ul. Kolejowej 2A w Bytomiu w Dziale Organizacyjnym i Kadr (Biuro Obsługi Klienta) - pokój 003 (niski parter obok kas) za okazaniem dowodu tożsamości.
- przekazanie na adres e-mail wskazany we wniosku.
- Pierwotne hasło dostępu do serwisu IOK jest ustalane przez Administratora. Użytkownik ma obowiązek dokonać zmiany otrzymanego hasła przy pierwszym logowaniu do serwisu IOK.
- Pełna procedura aktywacji konta dostępu do Internetowej obsługi kontrahenta dostępna jest na stronie zbm-tbs.pl/oferta/iok/procedura-aktywacji-konta-dostepu.
- Użytkownik jest zobowiązany do nieudostępniania swojego identyfikatora oraz hasła osobom postronnym oraz zabezpieczenia ww. danych przed dostępem osób trzecich.
- Użytkownik odpowiedzialny jest za wszelkie operacje wykonywane za pośrednictwem przyznanego mu konta.
§4
Odpowiedzialność
- ZBM-TBS jest zobowiązany do bieżącej aktualizacji bazy danych zawartych w module Internetowa Obsługa Kontrahenta.
- Dane prezentowane w serwisie IOK mogą mieć opóźnienie względem stanu faktycznego, co wynika z braku procesów zautomatyzowanych i obiegu dokumentów niezależnych od Spółki min. operacji Bankowych.
- Dostarczeniem powiadomień elektronicznych e-mail po opuszczeniu serwerów Spółki odpowiedzialny jest operator/dostawca usługi, z której korzysta Użytkownik, a który jest niezależny od ZBM-TBS. W przypadku niedostarczenia wiadomości w wyniku awarii, zakwalifikowania wiadomości jako spam lub innego losowego zdarzenia Spółka nie bierze odpowiedzialności za takie zajście.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za mylnie podany przez wnioskującego adres poczty e-mail oraz za problemy w świadczeniu usług, jeżeli nastąpiły one w skutek zdarzeń, których Spółka przy zachowaniu należytej staranności nie była w stanie przewidzieć lub którym nie był w stanie zapobiec, w szczególności w przypadku problemów związanych ze zdarzeniami losowymi o charakterze siły wyższej, albo gdy wynikają one wyłącznie z winy Użytkownika.
- Administrator serwisu – ZBM-TBS Sp. z o. o. ma prawo zablokować dostęp do konta IOK w przypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu lub przepisami prawa.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z udostępnieniem przez Użytkownika danych dostępowych do IOK, osobom trzecim.
- W przypadku stwierdzenia wykorzystania konta przez inne, nieupoważnione osoby; zagubieniu hasła i innych wypadków losowych użytkownik zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Dział Organizacyjny i Kadr (Biuro Obsługi Klienta) mieszczącego się w budynku dyrekcji ZBM – Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Bytomiu ul. Kolejowa 2A osobiście lub telefonicznie pod numerem telefonu: 32 39 55 421. Zgłoszeń można dokonywać w dni robocze tj. poniedziałek w godz. 7:00-17:00, wtorek-czwartek w godz. 7:00-15:00, oraz piątek 7:00–13:00. W przypadku zgłoszenia telefonicznego konto Internetowej Obsługi Kontrahenta zostanie niezwłocznie zablokowane.
W celu nadania nowego identyfikatora oraz hasła należy zgłosić się osobiście do ZBM – Towarzystwa budownictwa Społecznego z o. o., bądź na adres e-mail iok@zbm-tbs.pl, z uwzględnieniem postanowień § 3 regulaminu. - Nadużycia komputerowe niezależnie od tego, czy dotyczą komputerów, sieci, oprogramowania czy też danych, grożą natychmiastowym zablokowaniem dostępu do wszystkich zasobów komputerowych serwisu Internetowej Obsługi Kontrahenta ZBM – Towarzystwa Budownictwa Społecznego z o. o. i podjęciem stosownych środków prawnych. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego. Decyzję o zablokowaniu dostępu do konta systemu podejmuje Dział Organizacyjny i Kadr nadzorujący serwis Internetowej Obsługi Kontrahenta.
§5
Rezygnacja oraz postępowanie reklamacyjne
- Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo do rezygnacji z usług IOK. Dokument w formie pisemnej skierowany do Spółki ZBM-TBS, powinien być opatrzony odręcznym podpisem oraz dostarczony do siedziby Spółki.
- Użytkownik sam może wyłączyć wysyłanie powiadomień za pomocą edycji danych kontaktowych.
- Użytkownik lub osoba wnioskująca ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą nienależytego wykonania przez Administratora obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu. Reklamacje zgłaszane są w formie pisemnej na adres Spółki ZBM-TBS lub elektronicznej na adres: kontakt@zbm-tbs.pl
- Reklamacja nie może dotyczyć nieprawidłowości w funkcjonowaniu przeglądarki internetowej, sprzętu Użytkownika, łączy internetowych lub nieprawidłowości wynikających z działań podejmowanych przez Użytkownika.
- Reklamacje wraz z opisem zdarzenia należy zgłosić nie później niż w terminie 14 dni, od dnia jego wystąpienia.
- ZBM-TBS rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Użytkownika o sposobie jej załatwienia w takiej samej formie, w jakiej nastąpiło zgłoszenie reklamacji.
§6
Informacja RODO
Na podstawie Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie Danych Osobowych, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest ZBM-TBS Sp. z o. o. 41-902 Bytom, ul. Kolejowa 2a , KRS:0000285725, NIP: 626 287 34 36, REGON: 240681155.
- Dane osobowe są przechowywane oraz przetwarzane z należytą starannością, na podstawie jednej lub kilku przesłanek, tj.: art. 6 ust. 1 lit. a (udzielenie zgody), b (wykonanie umowy), c (realizacja obowiązków ustawowych) oraz f (prawnie usprawiedliwiony interes administratora danych) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- W dowolnym momencie przysługuje prawo do cofnięcia wyrażonych zgód, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano do czasu ich cofnięcia.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 6 lat od dnia zakończenia korzystania przez Użytkownika z serwisu IOK lub od dnia cofnięcia zgody.
- Użytkownik ma prawo żądania dostępu do danych osobowych, ich zmiany, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania a także prawo przenoszenia danych o ile to będzie możliwe. W celu skorzystania z praw, o których mowa należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, korzystając ze wskazanych danych kontaktowych.
- Dane osobowe będą udostępniane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom upoważnionym na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych.
- Informujemy, że dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- Uprawnione organy administracji publiczne,
- Podmioty administrujące nieruchomościami,
- Podmioty świadczące usługi doradztwa prawnego,
- Podmioty świadczące usługi techniczno-technologiczne w tym podwykonawcy i podmioty świadczące usługi w zarządzanych budynkach,
- Informujemy, że dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Informujemy, że dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą wykorzystywane do profilowania.
- Podanie danych jest dobrowolne. W przypadku braku podania danych osobowych, obsługa nieruchomości będzie wykonywana wyłącznie w zakresie ustawowych obowiązków właściciela związanych z utrzymaniem lokalu w oparciu o dane z powszechnie dostępnych systemów informacyjnych.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym kontakt możliwy jest:
- Wtorek i środę od 7:00-15:00 oraz piątek 7:00-13:00 za pomocą poczty elektronicznej: awezyk@zbm-tbs.pl
- pisemnie na adres administratora ZBM-TBS Sp. z o. o., ul. Kolejowa 2A, 41-902 Bytom
§7
Postanowienia końcowe
- Administrator serwisu zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia świadczenia usługi IOK w całości lub jednego z kanałów celem przeprowadzenia prac konserwatorskich oraz w przypadku zaistnienia siły wyższej lub innych nadzwyczajnych zdarzeń.
- Administrator serwisu zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej zbm-tbs.pl, co najmniej 7 dni przed ich wprowadzeniem.
- ZBM-TBS zastrzega sobie prawo zakończenia świadczenia usługi IOK w każdym czasie bez podania przyczyny. O powyższym Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany pisemnie lub w formie elektronicznej.
- Treść niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Spółki www.zbm-tbs.pl/oferta/iok/rejestracja.html oraz na platformie Internetowej Obsługi Kontrahentów.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.